به عنوان والدین ما نمی‌توانیم کودکمان را برای در امان نگهداشتن از سرما، در خانه محبوس کرده و از زیبایی‌های طبیعت دور کنیم. کودکان به خصوص اگر در سنین پیش‌دبستانی و دبستان باشند بسیار به بازی، تحرک و تعامل با طبیعت نیاز دارند. اگر در انتخاب کاپشن بچگانه تمام توجه لازم را به خرج دهیم، می‌توانیم با خیالی آسوده فرزندمان را به دامان طبیعت بسپاریم. 
در این زمانه که استفاده کودکان از تلویزیون و گوشی‌ بیشتر شده است، بیش از هر زمان دیگری، کودکان نیازبه بیرون رفتن دارند. به ‌طور متوسط کودکان 7 ساعت در روز را جلوی تلویزیون می‌گذرانند. در زمستان، والدین ترجیح می‌دهند که کودکان در خانه بمانند و تلویزیون تماشا کنند تا اینکه بیرون از خانه باشند و بیمار شوند. همیشه آنچه آسان‌تر است به معنای بهتر بودن آن نیست.


پوشش مناسب کودک در زمستان

لباس‌های زمستانی برای بچه ‌ها که در زیر توصیه می‌کنیم همه دارای کیفیت عالی هستند. لباس زمستانی مناسب بچگانه، باید مزایای زیادی غیر از گرم نگه داشتن بچه ‌ها در فصل سرما داشته باشد. به یاد داشته باشید، هیچ آب‌وهوای بدی وجود ندارد، فقط لباس انتخابی شما بد است! پس در انتخاب کاپشن بچگانه دقت کافی را به کار ببرید.

معیارهای انتخاب کاپشن بچگانه خوب

اگر می‌خواهید تعیین کنید که کاپشن بچه‌ها خوب است یا خیر، ببینید این 5 ملاک را دارد یا نه؟ یک کاپشن خوب برای بچه‌ها ضد آب، با قابلیت جابه‌جایی هوا، مقاوم در مقابل برف و دارای کلاه است؛ همچنین به‌راحتی پوشیده می‌شود.

ضد آب بودن

در مورد ضد آب بودن به این نکته توجه داشته باشید که پارچه‌های ضد آب قبل از تولید پوشاک مورد آزمایش قرار می‌گیرند و ضریب نفوذ آن‌ها در برابر آب اندازه‌گیری می‌شود. پس قبل از خرید کاپشن های ضد آب ابتدا مشخصات آن را از روی برچسب لباس مطالعه کنید و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید.
 

قابلیت جابه‌جایی هوا

یک کاپشن خوب دارای قابلیت جابجایی هوا و یا تنفس است. مزیت استفاده از این کاپشن‌ها این است که کودک هنگام فعالیت بدنی مانند دویدن یا ورزش و بازی عرق نمی‌کند. این مورد به تنظیم دمای بدن کودک کمک می‌کند و باعث می‌شود کودکان از سرماخوردگی در امان بمانند.
 


مقاوم در برابر برف

شاید این مطلب بدیهی به نظر برسد و شما بگویید که برف وارد هیچ کاپشنی نمی‌شود؛ اما ��میشه این‌گونه نیست. درواقع بسیاری از کاپشن‌های بچگانه وجود دارند که در برابر برف عایق سازی نشده‌اند. بیشترین قسمت‌هایی که در معرض این اتفاق قرار می‌گیرند، قسمت مچ دست و کمر بر روی کاپشن است. به همین دلیل باید در انتخاب کاپشن بچگانه دقت زیادی داشته باشید. یک کاپشن بچگانه خوب برای جلوگیری از وارد شدن برف به داخل آن، در قسمت دور مچ دست الاستیک است و برای جلوگیری از بالا آمدن برف از کمر، کش دارد. همیشه یک کاپشن کودک با مچ دست الاستیک بخرید، یا بهتر از آن کاپشنی که دارای یک کش داخلی باشد.

نه خیلی گشاد، نه خیلی تنگ

کودکی سن رشد است و انتخاب کاپشن کودک شاید به‌درستی انجام نشود به این دلیل که گاهی والدین کاپشن‌هایی با اندازه‌های بسیار بزرگ‌تر از سایز واقعی کودک انتخاب می‌کنند. ازنظر اقتصادی این امر ممکن است قابل‌قبول باشد اما ازنظر کارایی این‌گونه نیست. اگر کاپشن کودک شما بسیار بزرگ‌تر از سایز واقعی او باشد نه‌تنها فرزندتان را از سرما در امان نگه نمی‌دارد بلکه باعث می‌شود کودک احساس سرما بکند. پیشنهاد کارن بی بی این است که در انتخاب کاپشن بچگانه، کاپشنی بخرید که نه تنگ باشد و نه بسیار گشاد. اگر می‌خواهید برای دو سال متوالی از آن استفاده کنید کاپشنی انتخاب کنید که آستین و دکمه‌ها قابل تنظیم باشند.

انتخاب کاپشن بچگانه کلاهدار

در انتخاب کاپشن بچگانه همیشه کاپشنی انتخاب کنید که دارای کلاه باشد. درواقع بهترین کاپشن‌ها برای زمستان دارای کلاه هستند. در زمستان نمی‌توانید پیش‌بینی کنید کی باد می‌آید یا کی برف می‌بارد یا باران یا کی هوا صاف است. کاپشن کلاه‌دار در همه این مواقع به کمک شما میاید.
 

گرمی کاپشن زمستانی

میزان گرم بودن کاپشن کودک بستگی زیادی به محل زندگی شما دارد. اگر ساکن نقاط سردسیر و برف خیز کشور مانند آذربایجان شرقی و غربی‌، اردبیل، کردستان، قزوین و یا مشهد و هستید باید در انتخاب کاپشن کودک، گرم‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. 

همان‌طور که می‌دانید، سیستم دفاعی بدن نوزادان نسبت به بزرگ‌ترها ضعیف‌تر و حساس‌تر است. بدیهی است، واکنش بدن نوزادان به سرما، گرما و به‌طورکلی تغییرات آب و هوایی نسبت به والدین متفاوت باشد.

همه والدین نگران سرما خوردن کودکانشان، زمانی که بیرون از خانه به سر می‌برند، هستند. پس بهترین گزینه برای حل این مشکل را استفاده از کاپشن زمستانی می‌دانند. اما ممکن است ندانند چه کاپشنی مناسب کودکشان است. برای انتخاب کاپشن بچگانه، این نکات را در نظر بگیرید.

کاپشن مناسب کودکانی که پوشک نمی‌شوند

کاپشن‌های سرهمی زمستانی یا همان لباس‌های معروف زمستانی مخصوص کودکانی که پوشک نمی‌شوند. اکثر ما زمانی که کودک بودیم، والدینمان به‌زور هم که شده، آن‌ها را تنمان می‌کردند. کاپشن‌های سرهمی یکی از گرم‌ترین گزینه‌های موجود در بین لباس‌های زمستانی مخصوص کودکان است.

البته این تا زمانی درست است که کودکتان نیازی به تعویض پوشک نداشته باشد؛ یعنی حداقل 2 سال تمام داشته باشد. چراکه این نوع لباس‌ها زمانی که بخواهید پوشک کودک را عوض کنید، (به دلیل این‌که باید لباس به‌طور کامل از تن کودک خارج شود تا بتوان پوشک او را تعویض کرد)؛ مشکل‌ساز می‌شوند و کار شما را برای تعویض پوشک سخت می‌کنند. از طرفی اکثر این نوع لباس‌ها، بسیار ضخیم طراحی و تولید می‌شوند تا یک عایق خوب برای کودک باشند. به همین دلیل زمانی که بخواهید کودکتان را روی صندلی ماشین قرار دهید، با مشکل جدی روبه‌رو می‌شوید. ضخامت لباس کودک باعث می‌شود، به‌خوبی روی صندلی قرار نگیرد و ایمنی او تا حدودی به خطر بیفتد. اما درصورتی‌که برای پیاده‌روی و گردش در پارک، کودک خود را از خانه بیرون می‌برید، این نوع کاپشن بسیار مناسب است.
در نتیجه انتخاب کاپشن بچگانه می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که کودک خود را به‌راحتی در زمستان به گردش ببرید.

کاپشن مناسب کودکانی که پوشک می‌شوند

اگر کودکتان هنوز پوشک می‌شود، بهتر است برای گرم نگه‌داشتن و جلوگیری از سرما خوردن او، از لباس‌های زمستانی سرهمی استفاده نکنید. درواقع بسیاری از والدین باتجربه، در فصل زمستان، به‌ویژه زمانی که می‌خواهند با خودروی شخصی به بیرون از خانه بروند، از کاپشن زمستانی کودکان استفاده می‌کنند. لباسی کاملاً مناسب و آسان در پوشاندن و درآوردن از تن کودک!

انتخاب کاپشن بچگانه متناسب با وزن

پالتوها و کاپشن‌های زمستانی ضخیم، گرچه بسیار گرم هستند، ولی به دلیل ضخامت و در بعضی موارد وزن بالایی که دارند، حرکت کودک را محدود می‌کند. این مسئله باعث ناراحتی کودکتان خواهد شد. درواقع کودک نوپا زمانی که کاپشن ضخیم و سنگینی را به تن دارد، نمی‌تواند به‌راحتی راه برود و حرکت کند. بهترین راهکار، خرید کاپشن زمستانی با وزن مناسب و ترجیحاً کم است.
 



جنس کاپشن

کاپشن با الیاف طبیعی

همیشه الیاف طبیعی بهترین گزینه برای لباس بوده و هستند. این نکته در مورد لباس‌های فصلی نیز صدق می‌کند. در این میان برای فصل زمستان لباس‌های پشمی از ورود رطوبت به طرز قابل ‌توجهی جلوگیری می‌کنند. قبل از انتخاب کاپشن بچگانه، جالب است بدانید، پشم، در صورت خیس یا مرطوب شدن، بازهم می‌تواند به‌خوبی از ورود سرما جلوگیری کند پس یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاپشن است. همچنین قدرت این نوع الیاف در حفظ گرما بسیار بالا است و کودک را از یخ‌زدگی و سرماخوردگی محافظت می‌کند.

کاپشن با الیاف مصنوعی

کاپشن‌هایی که با الیاف طبیعی تولید می‌شوند، نسبت به کاپشن‌هایی که با الیاف مصنوعی ساخته می‌شود، مناسب‌تر هستند. درواقع الیاف مصنوعی در صورت گرم شدن دمای بدن، عرق بدن را به‌خوبی جذب نمی‌کنند و باعث ایجاد رطوبت در لباس می‌شوند. این در حالی است که پشم طبیعی عرق را جذب کرده و از ایجاد رطوبت پیشگیری می‌کند.
 

صحبت پایانی

به پایان مقاله انتخاب کاپشن بچگانه رسیدیم. برای دیدن محصولات بیشتر در سایت کلیک کنید.